onsdag 6 maj 2009

Byråkrati

Kommer ni ihåg historien om våra spanska personnummer?

Nu har vi fått post från Guardia Civil (=den spanska polisen). De skriver att vi naturligtvis måste infinnas oss på deras kontor om vi vill ha personnummer nu när vi skall flytta dit.

Men - vi har ju redan flyttat hem igen!

Vår kontaktperson på SKUT säger: "Här är nya blanketter. Ni får åka tillbaka till konsulatet i Göteborg och göra om alltihop."

Jag tycker att de kunde bekosta en resa till poliskontoret på Mallorca istället, jag...

5 kommentarer:

Trumpetrille sa...

Mitt förslag: Hjo Kommuns nya näringslivschef kontaktar en turistbyrå som sponsrar flygresan hit för Guardia Civils blåsorkester till Bellevueterassen till nationaldagen, så ordnas allting där. I utbyte får Hjo Sjättejuniorkester en fet inbjudan till Mallorca nästa sommar. Alla glada och nöjda...

Helena T sa...

Inbjudan till Mallorca är den enkla biten! Om du fixar resten, så fixar jag det.

Tut i luren!
/Helena

Janne sa...

Göteborg är fint i Maj månad. Gläd eder åt en tur dit.

Trumpetrille sa...

Helena, jag har tänkt att sno ihop en dejt med henne, men jag tror att resten stannar vid en dröm... tyvärr.

Helena T sa...

Sant, Janne. :-)

Attans, Rille. :-)