söndag 21 juni 2009

Sammanträffanden

Idag har jag varit med om två väldigt lustiga sammanträffanden:

För det första är mina föräldrar i Stockholm och har idag varit med en åskadarbåt under starten av Volvo Ocean Race där. Far min har varit med och lagat Telefonica Blue, så med kort varsel fick de hoppa på en båt med specialinbjudna gäster. När de kliver ombord får de se en av våra spanska vänner, J. Vi visste inte ens att han är i Sverige - men idag har de alltså åkt båt ihop, J och mina föräldrar.

För det andra fick jag idag ett tips om en kompositör - Allan Pettersson. Jag sa att jag aldrig har hört talas om honom, och nu på kvällen tänkte jag att det kunde vara värt att googla lite om honom. När jag skriver hans namn i sökfältet bläddrar jag också på tv'n, och på kunskapskanalen börjar just precis då en dokumentär om... Allan Pettersson.

Lustigt.

Inga kommentarer: