onsdag 20 januari 2010

Muffins

Jag var med om en riktig skrattinjektion idag!

Jag och en kollega satt hemma hos henne och jobbade idag. Genom fönstret ser man ut över en gymnasieskola. Plötsligt fylldes gården av elever utan ytterkläder (det snöade och blåste svinkallt!). Och så kom brandbilen med sirener och allt.

På skolan arbetar en av mina vänner. Nyfiken som jag är så ringde jag upp henne för att höra vad som var på gång. Hon svarade inte, så jag sa på hennes telefonsvarare: "Det var väl inte så snällt att köra ut eleverna i snön så där..."

Efter en stund ringde hon upp. "Men jag har ingen mikro hemma, och jag visste helt enkelt inte hur länge man skall tina muffins...!! Men hur vet du det här???"

Jag har skrattat hela dagen åt att det faktiskt var hennes fel att brandkåren fick rycka ut - och att hon trodde att jag faktiskt visste...

Inga kommentarer: