torsdag 20 november 2008

Klump

Visst är det lustigt att saker och ting liksom klumpar ihop sig? Jag tänker inte så väldigt ofta på att jag har arbetat i Svenska kyrkan i utlandet - men under det senaste dygnet

... har en kvinna sagt: Åh, du har en SKUT-tröja! Är du också ombud? (Nä, svarade jag, jag har jobbat i utlandskyrkan).

... har en annan kvinna sagt: Jasså, du har jobbat i kyrkan på Mallorca - det har jag också! Som sommarvikarie. Var E och C där då? Så I och S var era efterträdare alltså?

... har en tredje kvinna sagt: Jasså, när kom du hem från utlandskyrkan? Jag känner en man som kom hem därifrån ganska nyss och han säger att han aldrig vill baka bullar mer i hela sitt liv. L, känner du honom? (Jag svarade att jag känner L och att jag inte heller tycker om att baka bullar längre).

... har jag fått ett telefonsamtal från kyrkan i Mallorca, eftersom C behövde lite webbsupport.

... har jag nästan satt frukostyoghurten i halsen när jag såg en artikel om mig och maken på baksidan på Kyrkans Tidning. Rubriken är "Redo för det värsta" och texten handlar om att vi ingår i Svenska kyrkan i utlandets krispool.

Lustigt.

2 kommentarer:

Hildur sa...

Hej!
Såg reportaget om dig och Rickard! Kul och läsa!
En gång SKUTare alltid SKUTare!

Ha det gott!
KRAM Birgitta

Maria sa...

Hihi vad lustigt! Så där är det ofta. Låter som ett intressant jobb förresten.