söndag 30 november 2008

Tv-val

För ett tag sedan såg vi en dokumentär på tv om kvinnor i England och USA som skaffar naturtrogna dockor, och sedan låtsas att de är bäbisar. Det är bland det sjukaste jag har sett.

Kvinnorna köper bilbarnstolar, barnvagnar och allt möjligt och de träffas i små grupper och gullar med sina dockor. De tillverkar leksaker och de bär omkring på nappflaskor med bröstmjölksersättning. Någon av dem kallade dockan för "det perfekta barnet".

Som att leka mamma-pappa-barn när man är 45+. Jag brukar tycka att människor är intressanta om de har andra intressen än jag själv - men... det finns gränser.

Idag visas uppenbarligen samma dokumentär igen, för när jag bläddrade mellan kanalerna dök den upp. Den nyfikne kan läsa mer på tv4.

På tv6 visas Scrapheap Challenge. Där tävlar två lag om att konstruera maskiner av skrot. Det blir mitt val för eftermiddags-tv'n idag!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Låter ju som en kvalitetsdag. Och du, jag har inga dockor jag kan låna ut, de är upptagna.

Jag skulle bara förbi och ställa en fråga till min gamle elev idag i kyrkan. Får spela mer nästa gång.

Helena T sa...

Det var kul att se dig en stund i alla fall! :-)

Anonym sa...

Desamma, vi hann musicera lite också.